Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.4 TSI mruganie świateł

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1.4 TSI mruganie świateł

    Zamieszczone przez Sebastian75
    Co do anteny to dzisiaj rozmawiałem z osoba, która w CB siedzi od dawna i długośc anteny ma wpływ tylko na nadawanie - do odbioru wystarczy Ci znacznie krótsza.
    To chyba tylko w sklepie, a włączonego radia na oczy nie widział, nie mówiąc o używaniu.
    Chyba, że Ty, kol. Sebastian75 pomyliłeś pojęcia, bo faktycznie, anteny helikalne więcej słyszą, tj. z dalszej odległości, niż nadają. Więc nie pisz takich farmazonów i nie wprowadzaj w błąd ludzi, którzy przyszli tu po poradę.

    @mp1985: z Twoich propozcji to Yosan Turbo, to najlepszy wybór. Do tego ramka montażowa w kwestii estetyki montażu. Głośnik zewnętrzny przy takim montażu znacznie poprawi jakość odsłuchu, komunikaty nie będą takie przytłumione, czasem mogą być za ciche.
    Miejsce na antenę, to jedno z najgorszych, jakie mogłeś wybrać, antena, zwłaszcza cewka, będą zasłonięte i niewiele usłyszysz Tu reling i coś z serii Turbo będą najlepszym rozwiązaniem.
    Kwasko

  • #2
    1.4 TSI mruganie świateł

    Witam, mam problem z elektryką, a dokładnie oświetlenie w aucie od pewnego czasu mruga
    niezależnie od obrotów silnika . Nie wiem czy to wina regulatora napięcia, czy może akumulator do wymiany.
    Mierzyłem napięcie na wolnych obrotach od 14,38 do 14,40 wolt.
    Jak dodaję gazu światło się rozjaśnia, obroty utrzymuję około 1500 i jest dalej zauważalne mruganie, najlepiej to widać na lampkach w podsufitce. Wcześniej zawsze przy dodawaniu gazu miałem lekkie mrugnięcie.
    Może ktoś będzie wiedział od czego zacząć, może miał ktoś podobny problem.

    Komentarz


    • #3
      Witam, napięcie mierzyłeś na akumulatorze ? A na wyższych obr. jest też 14,4 V czy wyższe ?

      [ Dodano: Pią 05 Kwi, 13 20:39 ]
      Zmierz na samej lampce czy są wahania napięcia

      Komentarz


      • #4
        Napięcie na akumulatorze było mierzone, na wyższych nie wiem , musiałbym sprawdzić w garażu. światła do jazdy dziennej też mrugają.
        Na wysokich obrotach jest 14.55, po obciążeniu spada na 14.20 na wolnych obr. i wzrasta do 14.40 na wysokich obr.

        Komentarz


        • #5
          Na akumulatorze nie masz wahnięć nap, więc trzeba zmierzyć na bezpiecznikach czy sie utrzymuje tak jak na aku czy skacze. Sprawdź czy masz czyste klemy i masę podłączoną do karoserii bez jakiś nalotów.

          [ Dodano: Pią 05 Kwi, 13 21:07 ]
          Wszystkie te napięcia wychodzą z bordnetza na dzienne i sufit, może gdzieś na zasilaniu sterownika też tkwić problem, słaby styk w kostkach sterownika itp.

          Komentarz


          • #6
            Pomierzyłem i jest jak wcześniej napisałem pod obciążeniem i bez.
            Jutro posprawdzam resztę , w którym miejscu jest ten sterownik, te styki można potraktować WD-40 ?
            Czy jeśli pojadę na komputer , to pokaże w którym miejscu niedomaga ?

            Komentarz


            • #7
              sterownik jest pod osłoną z lewej strony nad nogami kierowcy.

              [ Dodano: Pią 05 Kwi, 13 21:21 ]
              Który to rok auta?

              Komentarz


              • #8
                rocznik 2009,

                Komentarz


                • #9
                  Wtyczki do sterownika są trzy czarna, biała, brązowa. Kluczyk nie może być w stacyjce w czasie odpinania wtyczek. Pierwsze napięcie na bezpiecznikach trzeba zmierzyć, żeby mieć pewność że jest ok.

                  [ Dodano: Pią 05 Kwi, 13 21:50 ]
                  Jeżeli będą skoki nap. na bezpiecznikach to nie ma co rozpinać wtyczek.

                  [ Dodano: Pią 05 Kwi, 13 21:52 ]
                  Może na samych bezpiecznikach też coś się dzieje ze stykiem?

                  Komentarz


                  • #10
                    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, sprawdzę napięcie na bezpiecznikach od dziennych i oświetlenia kabiny , a potem na wtykach sterownika, czy powinno być takie samo ?

                    Jutro posprawdzam,

                    dzisiaj na akumulatorze nie było stałego napięcia tzn. zmieniały się setne wolt

                    Komentarz


                    • #11
                      Jeżeli na bezpiecznikach jest ok to może nawet coś być z samym sterownikiem, ale to trzeba pomierzyć co jest przed i po nim, wtedy będzie wiadomo co się dzieje.

                      Komentarz


                      • #12
                        Czy po podłączeniu komputera coś wykaże ?

                        Komentarz


                        • #13
                          setne volt nie powinny mieć żadnego wpływu na migotanie dziennych i wnętrza, komputer powinien też pokazać w blokach pomiarowych jakie jest napięcie czy ma jakieś zmiany

                          [ Dodano: Pią 05 Kwi, 13 22:19 ]
                          Najlepiej sprawdzić ze schematem, wtedy wiadomo gdzie co i jak zmierzyć. Bezpiecznika do dziennych jako tako to niema jest do sterownika i ośw. wnetrza jako jeden. Jest to chyba bezpiecznik nr 15

                          Komentarz


                          • #14
                            Jutro sam posprawdzam i jeśli zdążę pojadę na komputer aby się upewnić.
                            Ładowanie akumulatora chyba jest dobre bo ostatni raz był ładowany miesiąc temu i nie ma problemów z rozruchem. Jutro napiszę co wyszło z moich pomiarów.

                            [ Dodano: Sob 06 Kwi, 13 15:36 ]
                            Nie znalazłem nigdzie spadku napięcia, wszędzie tak samo. Byłem w warsztacie i diagnoza po podłączeniu komputera jest że wszystko w najlepszym stanie. Fachowiec sprawdził ładowanie i jest bardzo dobre. Mam wszystkie wydruki z testów, były błędy jedynie z oświetlenia drzwi bo w tych lampkach wsadziłem żarówki ledowe.
                            Fachowcy twierdzą że może być uszkodzona jakaś dioda w alternatorze, albo trzeba wymienić regulator napięcia.
                            Powiedzieli mi , że w Octavii normalna praca alternatora zaczyna się od 1000 obr/min.
                            przy ruszaniu z miejsca swiatła mogą przygasać itp.
                            U mnie niezależnie od obrotów jest lekkie mruganie -falowanie świateł.

                            [ Dodano: Sob 06 Kwi, 13 16:09 ]
                            znalazłem forum o podobnym temacie:Link i sam nie wiem co o tym myśleć ,
                            nikt się nie pochwalił czy problem został usunięty.

                            Komentarz


                            • #15
                              Jeżeli inne światła świecą dobrze a migają tylko dzienne i ośw. wewnątrz to po co grzebać w alternatorze. Większość alternatorów ma normalną pracę już od 800 obr/min, czyli według fachowców nie ma ładowania na obrotach jałowych. Zmierz napięcie bezpośrednio w lampce sufitowej na żarówce.

                              [ Dodano: Sob 06 Kwi, 13 17:42 ]
                              Bezpośrednio na żarówce obie sondy, nie między masa karoserii

                              Komentarz


                              • #16
                                Wszystkie styki, złacza, przekaźniki potraktowałem preparatem penetrującym do instalacji samochodowych, wszystko było czyste.Zmierzyłem napięcie jak mi pisałeś i jest od 14.25 do 14,38 wolt.
                                Żeby mnie to mruganie nie denerwowało wymontowałem wszystkie żaróweczki z obu lamp podsufitki i założyłem ledowe, teraz tego nie widać.Myślę że nic się nie stanie.

                                [ Dodano: Sob 06 Kwi, 13 19:01 ]
                                Tzn. napięcie mierzyłem po wyjęciu żaróweczki , czy miałem mierzyć razem z żarówką

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zawsze się mierzy z obciażeniem czyli na odbiorniku. Ledy będą świecić lecz mogą pojawiać się błędy jeżeli są to zwykłe, czyli bez rezystorów bocznikujących jak to nazywają współpraca z CAN.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Ledy mam zwykłe, jeśli źle obracam żarówkę to nie świeci, na wydruku z komputera pokazują błędy.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      U mnie mrugały dzienne. Zgłosiłem to na serwisie i potwierdzili że znają ten problem. W ramach gwarancji wymienili gniazda i żarówki od dziennych. Teraz już nic nie mruga, może sprawdź to u siebie w tym kierunku.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Masz może dodatkowo założoną grzałkę elektryczna nagrzewnicy?
                                        Dzieje się to po rozruchu, czy również jak ie silnik rozgrzeje?

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Mrugają dzienne i w podsufitce niezależnie czy silnik ciepły czy zimny. Jutro sprawdzę gniazda lamp do dziennych.

                                          [ Dodano: Nie 07 Kwi, 13 18:33 ]
                                          Do jasiek2905,
                                          napięcie na żarówkach jest takie samo jak bez żarówek

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Co mają gniazda lamp dziennych z lampą sufitową ?

                                            [ Dodano: Nie 07 Kwi, 13 19:24 ]
                                            Sprawdzanie gniazd od dziennych moim zdaniem nic nie pomoże.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zenek127, by być precyzyjnym, problem dotyczył gniazd żarówek od świateł dziennych. Zbyt mocno naciskały na stopę żarówki przez co ulegała (stopa żarówki) wyraźnemu odkształceniu (spłaszczeniu) co powodowało, że przestawała stykać a w połączeniu z drganiami od silnika, mruganie.
                                              Być może takie zmienne obciążenie generuje pośrednio mruganie lampki w podsufitce.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Radio też generuje zmienne obciążenie. Wyłącz radio i zobacz co się dzieje. Jeżeli obroty są na poziomie 1500 i dalej są mrugania a instalacja i styki są pewne to nic nie pozostaje tylko coś z bordnetzem, dlatego że bezpośrednio z niego są zasilane dzienne i lam. w podsufitce.

                                                [ Dodano: Nie 07 Kwi, 13 20:05 ]
                                                Jeżeli masz przełączone na postojowe to też miga lam. w podsufitce? a postojowe też migają? czy nie.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  jasiek2905 po wymianie żarówek ( 6 sztuk ) na ledy napięcie podskoczyło na 14,50, są wahania do 14,60, mierzyłem w lampce pod sufitem, ale to chyba nie ma znaczenia.
                                                  Teraz tego mrugania na ledach nie widać, jedynie jak dodaje gazu raz się rozjaśni. Mam pewne obiekcje co do mojego akumulatora , jest fabryczny chyba 45 A/h ,Jeśli jest a słaby autoalarm montowany w ASO trzy razy cichutko zapiszczy. Po przyjeździe wczoraj do fachowca z komputerem od aut, samochód stał może pół godziny z załączonym zapłonem i światłami dziennymi, po zapaleniu silnika był sygnał o słabym akumulatorze, a fachowcowi na wykresie pokazało że jest w 85% naładowany. Muszę doładowywać akumulator przynajmniej raz w miesiącu , w przeciwnym razie pierwsze uruchamianie po nocy będzie przy obrotach około 1250 obr/min, tak przez kilka minut. Mogę wyłączyć silnik, nie czekać aż się uspokoi i ponownie uruchomić i wtedy jest wszystko bez problemowo. TSI tak chyba mają, w ASO powiedzieli żeby więcej jeżdzić albo doładowywać akumulator.Najciekawsze jest to że jeśli nie zamykam auta pilotem, a kluczykiem , tego problemu nie ma. W ASO mówili o ssaniu itp. ale mogą być mrozy i tego nie ma, oczywiście w ASO pobór prądu przez autoalarm jest ok.

                                                  [ Dodano: Nie 07 Kwi, 13 20:19 ]
                                                  jeśli autoalarm montują w fabryce to zakładają do Octavii akumulator 60 amp. w ASO montują alarm i akumulatora nie wymieniają na większy

                                                  [ Dodano: Nie 07 Kwi, 13 20:22 ]
                                                  Radio miałem wyłączone, przy postojowych nie sprawdzałem , jutro sprawdzę

                                                  [ Dodano: Nie 07 Kwi, 13 20:37 ]
                                                  Jestem ciekaw czy inni użytkownicy 1.4 TSI mieli coś podobnego w swoich autach

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X