1.4 TSI mruganie świateł

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kwasko
    Classic
    • 2011
    • 3

    1.4 TSI mruganie świateł

    Zamieszczone przez Sebastian75
    Co do anteny to dzisiaj rozmawiałem z osoba, która w CB siedzi od dawna i długośc anteny ma wpływ tylko na nadawanie - do odbioru wystarczy Ci znacznie krótsza.
    To chyba tylko w sklepie, a włączonego radia na oczy nie widział, nie mówiąc o używaniu.
    Chyba, że Ty, kol. Sebastian75 pomyliłeś pojęcia, bo faktycznie, anteny helikalne więcej słyszą, tj. z dalszej odległości, niż nadają. Więc nie pisz takich farmazonów i nie wprowadzaj w błąd ludzi, którzy przyszli tu po poradę.

    @mp1985: z Twoich propozcji to Yosan Turbo, to najlepszy wybór. Do tego ramka montażowa w kwestii estetyki montażu. Głośnik zewnętrzny przy takim montażu znacznie poprawi jakość odsłuchu, komunikaty nie będą takie przytłumione, czasem mogą być za ciche.
    Miejsce na antenę, to jedno z najgorszych, jakie mogłeś wybrać, antena, zwłaszcza cewka, będą zasłonięte i niewiele usłyszysz Tu reling i coś z serii Turbo będą najlepszym rozwiązaniem.
    Kwasko
  • zenek127
    Drive
    • 2010
    • 42

    #2
    1.4 TSI mruganie świateł

    Witam, mam problem z elektryką, a dokładnie oświetlenie w aucie od pewnego czasu mruga
    niezależnie od obrotów silnika . Nie wiem czy to wina regulatora napięcia, czy może akumulator do wymiany.
    Mierzyłem napięcie na wolnych obrotach od 14,38 do 14,40 wolt.
    Jak dodaję gazu światło się rozjaśnia, obroty utrzymuję około 1500 i jest dalej zauważalne mruganie, najlepiej to widać na lampkach w podsufitce. Wcześniej zawsze przy dodawaniu gazu miałem lekkie mrugnięcie.
    Może ktoś będzie wiedział od czego zacząć, może miał ktoś podobny problem.

    Komentarz

    • jasiek2905
      Rider
      • 2012
      • 262
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM
      • DADA 1.5 TSI 150 KM

      #3
      Witam, napięcie mierzyłeś na akumulatorze ? A na wyższych obr. jest też 14,4 V czy wyższe ?

      [ Dodano: Pią 05 Kwi, 13 20:39 ]
      Zmierz na samej lampce czy są wahania napięcia

      Komentarz

      • zenek127
        Drive
        • 2010
        • 42

        #4
        Napięcie na akumulatorze było mierzone, na wyższych nie wiem , musiałbym sprawdzić w garażu. światła do jazdy dziennej też mrugają.
        Na wysokich obrotach jest 14.55, po obciążeniu spada na 14.20 na wolnych obr. i wzrasta do 14.40 na wysokich obr.

        Komentarz

        • jasiek2905
          Rider
          • 2012
          • 262
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM
          • DADA 1.5 TSI 150 KM

          #5
          Na akumulatorze nie masz wahnięć nap, więc trzeba zmierzyć na bezpiecznikach czy sie utrzymuje tak jak na aku czy skacze. Sprawdź czy masz czyste klemy i masę podłączoną do karoserii bez jakiś nalotów.

          [ Dodano: Pią 05 Kwi, 13 21:07 ]
          Wszystkie te napięcia wychodzą z bordnetza na dzienne i sufit, może gdzieś na zasilaniu sterownika też tkwić problem, słaby styk w kostkach sterownika itp.

          Komentarz

          • zenek127
            Drive
            • 2010
            • 42

            #6
            Pomierzyłem i jest jak wcześniej napisałem pod obciążeniem i bez.
            Jutro posprawdzam resztę , w którym miejscu jest ten sterownik, te styki można potraktować WD-40 ?
            Czy jeśli pojadę na komputer , to pokaże w którym miejscu niedomaga ?

            Komentarz

            • jasiek2905
              Rider
              • 2012
              • 262
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM
              • DADA 1.5 TSI 150 KM

              #7
              sterownik jest pod osłoną z lewej strony nad nogami kierowcy.

              [ Dodano: Pią 05 Kwi, 13 21:21 ]
              Który to rok auta?

              Komentarz

              • zenek127
                Drive
                • 2010
                • 42

                #8
                rocznik 2009,

                Komentarz

                • jasiek2905
                  Rider
                  • 2012
                  • 262
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM
                  • DADA 1.5 TSI 150 KM

                  #9
                  Wtyczki do sterownika są trzy czarna, biała, brązowa. Kluczyk nie może być w stacyjce w czasie odpinania wtyczek. Pierwsze napięcie na bezpiecznikach trzeba zmierzyć, żeby mieć pewność że jest ok.

                  [ Dodano: Pią 05 Kwi, 13 21:50 ]
                  Jeżeli będą skoki nap. na bezpiecznikach to nie ma co rozpinać wtyczek.

                  [ Dodano: Pią 05 Kwi, 13 21:52 ]
                  Może na samych bezpiecznikach też coś się dzieje ze stykiem?

                  Komentarz

                  • zenek127
                    Drive
                    • 2010
                    • 42

                    #10
                    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, sprawdzę napięcie na bezpiecznikach od dziennych i oświetlenia kabiny , a potem na wtykach sterownika, czy powinno być takie samo ?

                    Jutro posprawdzam,

                    dzisiaj na akumulatorze nie było stałego napięcia tzn. zmieniały się setne wolt

                    Komentarz

                    • jasiek2905
                      Rider
                      • 2012
                      • 262
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM
                      • DADA 1.5 TSI 150 KM

                      #11
                      Jeżeli na bezpiecznikach jest ok to może nawet coś być z samym sterownikiem, ale to trzeba pomierzyć co jest przed i po nim, wtedy będzie wiadomo co się dzieje.

                      Komentarz

                      • zenek127
                        Drive
                        • 2010
                        • 42

                        #12
                        Czy po podłączeniu komputera coś wykaże ?

                        Komentarz

                        • jasiek2905
                          Rider
                          • 2012
                          • 262
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM
                          • DADA 1.5 TSI 150 KM

                          #13
                          setne volt nie powinny mieć żadnego wpływu na migotanie dziennych i wnętrza, komputer powinien też pokazać w blokach pomiarowych jakie jest napięcie czy ma jakieś zmiany

                          [ Dodano: Pią 05 Kwi, 13 22:19 ]
                          Najlepiej sprawdzić ze schematem, wtedy wiadomo gdzie co i jak zmierzyć. Bezpiecznika do dziennych jako tako to niema jest do sterownika i ośw. wnetrza jako jeden. Jest to chyba bezpiecznik nr 15

                          Komentarz

                          • zenek127
                            Drive
                            • 2010
                            • 42

                            #14
                            Jutro sam posprawdzam i jeśli zdążę pojadę na komputer aby się upewnić.
                            Ładowanie akumulatora chyba jest dobre bo ostatni raz był ładowany miesiąc temu i nie ma problemów z rozruchem. Jutro napiszę co wyszło z moich pomiarów.

                            [ Dodano: Sob 06 Kwi, 13 15:36 ]
                            Nie znalazłem nigdzie spadku napięcia, wszędzie tak samo. Byłem w warsztacie i diagnoza po podłączeniu komputera jest że wszystko w najlepszym stanie. Fachowiec sprawdził ładowanie i jest bardzo dobre. Mam wszystkie wydruki z testów, były błędy jedynie z oświetlenia drzwi bo w tych lampkach wsadziłem żarówki ledowe.
                            Fachowcy twierdzą że może być uszkodzona jakaś dioda w alternatorze, albo trzeba wymienić regulator napięcia.
                            Powiedzieli mi , że w Octavii normalna praca alternatora zaczyna się od 1000 obr/min.
                            przy ruszaniu z miejsca swiatła mogą przygasać itp.
                            U mnie niezależnie od obrotów jest lekkie mruganie -falowanie świateł.

                            [ Dodano: Sob 06 Kwi, 13 16:09 ]
                            znalazłem forum o podobnym temacie:http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...tor+napi%EAcia i sam nie wiem co o tym myśleć ,
                            nikt się nie pochwalił czy problem został usunięty.

                            Komentarz

                            • jasiek2905
                              Rider
                              • 2012
                              • 262
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM
                              • DADA 1.5 TSI 150 KM

                              #15
                              Jeżeli inne światła świecą dobrze a migają tylko dzienne i ośw. wewnątrz to po co grzebać w alternatorze. Większość alternatorów ma normalną pracę już od 800 obr/min, czyli według fachowców nie ma ładowania na obrotach jałowych. Zmierz napięcie bezpośrednio w lampce sufitowej na żarówce.

                              [ Dodano: Sob 06 Kwi, 13 17:42 ]
                              Bezpośrednio na żarówce obie sondy, nie między masa karoserii

                              Komentarz

                              • zenek127
                                Drive
                                • 2010
                                • 42

                                #16
                                Wszystkie styki, złacza, przekaźniki potraktowałem preparatem penetrującym do instalacji samochodowych, wszystko było czyste.Zmierzyłem napięcie jak mi pisałeś i jest od 14.25 do 14,38 wolt.
                                Żeby mnie to mruganie nie denerwowało wymontowałem wszystkie żaróweczki z obu lamp podsufitki i założyłem ledowe, teraz tego nie widać.Myślę że nic się nie stanie.

                                [ Dodano: Sob 06 Kwi, 13 19:01 ]
                                Tzn. napięcie mierzyłem po wyjęciu żaróweczki , czy miałem mierzyć razem z żarówką

                                Komentarz

                                • jasiek2905
                                  Rider
                                  • 2012
                                  • 262
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                  • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                  #17
                                  Zawsze się mierzy z obciażeniem czyli na odbiorniku. Ledy będą świecić lecz mogą pojawiać się błędy jeżeli są to zwykłe, czyli bez rezystorów bocznikujących jak to nazywają współpraca z CAN.

                                  Komentarz

                                  • zenek127
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 42

                                    #18
                                    Ledy mam zwykłe, jeśli źle obracam żarówkę to nie świeci, na wydruku z komputera pokazują błędy.

                                    Komentarz

                                    • mecc
                                      Classic
                                      • 2012
                                      • 26

                                      #19
                                      U mnie mrugały dzienne. Zgłosiłem to na serwisie i potwierdzili że znają ten problem. W ramach gwarancji wymienili gniazda i żarówki od dziennych. Teraz już nic nie mruga, może sprawdź to u siebie w tym kierunku.

                                      Komentarz

                                      • greg44
                                        L&K
                                        • 2011
                                        • 1198
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                        #20
                                        Masz może dodatkowo założoną grzałkę elektryczna nagrzewnicy?
                                        Dzieje się to po rozruchu, czy również jak ie silnik rozgrzeje?

                                        Komentarz

                                        • zenek127
                                          Drive
                                          • 2010
                                          • 42

                                          #21
                                          Mrugają dzienne i w podsufitce niezależnie czy silnik ciepły czy zimny. Jutro sprawdzę gniazda lamp do dziennych.

                                          [ Dodano: Nie 07 Kwi, 13 18:33 ]
                                          Do jasiek2905,
                                          napięcie na żarówkach jest takie samo jak bez żarówek

                                          Komentarz

                                          • jasiek2905
                                            Rider
                                            • 2012
                                            • 262
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                            • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                            #22
                                            Co mają gniazda lamp dziennych z lampą sufitową ?

                                            [ Dodano: Nie 07 Kwi, 13 19:24 ]
                                            Sprawdzanie gniazd od dziennych moim zdaniem nic nie pomoże.

                                            Komentarz

                                            • mecc
                                              Classic
                                              • 2012
                                              • 26

                                              #23
                                              Zenek127, by być precyzyjnym, problem dotyczył gniazd żarówek od świateł dziennych. Zbyt mocno naciskały na stopę żarówki przez co ulegała (stopa żarówki) wyraźnemu odkształceniu (spłaszczeniu) co powodowało, że przestawała stykać a w połączeniu z drganiami od silnika, mruganie.
                                              Być może takie zmienne obciążenie generuje pośrednio mruganie lampki w podsufitce.

                                              Komentarz

                                              • jasiek2905
                                                Rider
                                                • 2012
                                                • 262
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                                • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                                #24
                                                Radio też generuje zmienne obciążenie. Wyłącz radio i zobacz co się dzieje. Jeżeli obroty są na poziomie 1500 i dalej są mrugania a instalacja i styki są pewne to nic nie pozostaje tylko coś z bordnetzem, dlatego że bezpośrednio z niego są zasilane dzienne i lam. w podsufitce.

                                                [ Dodano: Nie 07 Kwi, 13 20:05 ]
                                                Jeżeli masz przełączone na postojowe to też miga lam. w podsufitce? a postojowe też migają? czy nie.

                                                Komentarz

                                                • zenek127
                                                  Drive
                                                  • 2010
                                                  • 42

                                                  #25
                                                  jasiek2905 po wymianie żarówek ( 6 sztuk ) na ledy napięcie podskoczyło na 14,50, są wahania do 14,60, mierzyłem w lampce pod sufitem, ale to chyba nie ma znaczenia.
                                                  Teraz tego mrugania na ledach nie widać, jedynie jak dodaje gazu raz się rozjaśni. Mam pewne obiekcje co do mojego akumulatora , jest fabryczny chyba 45 A/h ,Jeśli jest a słaby autoalarm montowany w ASO trzy razy cichutko zapiszczy. Po przyjeździe wczoraj do fachowca z komputerem od aut, samochód stał może pół godziny z załączonym zapłonem i światłami dziennymi, po zapaleniu silnika był sygnał o słabym akumulatorze, a fachowcowi na wykresie pokazało że jest w 85% naładowany. Muszę doładowywać akumulator przynajmniej raz w miesiącu , w przeciwnym razie pierwsze uruchamianie po nocy będzie przy obrotach około 1250 obr/min, tak przez kilka minut. Mogę wyłączyć silnik, nie czekać aż się uspokoi i ponownie uruchomić i wtedy jest wszystko bez problemowo. TSI tak chyba mają, w ASO powiedzieli żeby więcej jeżdzić albo doładowywać akumulator.Najciekawsze jest to że jeśli nie zamykam auta pilotem, a kluczykiem , tego problemu nie ma. W ASO mówili o ssaniu itp. ale mogą być mrozy i tego nie ma, oczywiście w ASO pobór prądu przez autoalarm jest ok.

                                                  [ Dodano: Nie 07 Kwi, 13 20:19 ]
                                                  jeśli autoalarm montują w fabryce to zakładają do Octavii akumulator 60 amp. w ASO montują alarm i akumulatora nie wymieniają na większy

                                                  [ Dodano: Nie 07 Kwi, 13 20:22 ]
                                                  Radio miałem wyłączone, przy postojowych nie sprawdzałem , jutro sprawdzę

                                                  [ Dodano: Nie 07 Kwi, 13 20:37 ]
                                                  Jestem ciekaw czy inni użytkownicy 1.4 TSI mieli coś podobnego w swoich autach

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...